Sommar?

Jag sitter och tittar ut genom föstret. Regnet öser. Jag vet att det är kallt där ute, så kallt. Så fort jag går ut genom dörren reser sig håret på armarna, jag ryser för att jag fryser. För en si sådär två veckor sedan var vädret alldelles perfekt, eller helt okej iallfall. Men nu vet jag inte vad som har hänt, solen lyser väl någonstans där bakom molnen, men den syns inte.

Jag hoppas verkligen inte att det kommer fortsätta vara såhär höstigt väder. Det känns verkligen inte som sommar längre. Det känns nog okej trots allt, för nu har jag bokat en biljett till spanien om två veckor för att hälsa på Sarorna. När jag tänker på Spanien blir jag alldelles glad, jag längtar. Nu jobbar jag också, så jag missar ju inget när det regnar där ute. Dessutom kan det vara lite mysigt att sätta sig framför tv:n med en kopp varm choklad såhär nu när man är ledig och ändå inte har något bätre för sig.

Jag ska antagligen hem till Elin om en liten stund. Men eftersom att det är så kallt där ute känns det lite kämpigt att gå hem därifrån sen (Jag får skjuts dit, jag skyller på vädret). Får väl se vad som händer med kvällen. Men vare sig jag går hem till Elin eller inte ska det bli film. När jag kommer till Spanien får jag väl se till att ta vara på det fina vädret och sola och bada. Så kan det bli film på kvällarna där med. Jag längtar till Spanien och till sommaren. Sommaren är så speciell när den väl är varm, den lyser upp dagen och gör mig glad. När jag väl kommer till Spanien kan jag ju faktiskt välja, kolla på film eller vara ute i solen. Jag längtar sååååå. Men just nu känns det faktiskt mysigt att sitta framför tv:n med en filt och en kopp varm choklad. Regninga sommrar kan nog vara ganska bra trots allt........ibland iallafall.

Puss

Kommentarer
Postat av: Joella

håller med dej, det kan vara mysigt..det är ju en sådär riktigt svensk sommar :P. längtar också tills spanien!!

2008-06-16 @ 16:35:32
URL: http://talkingbird.blogg.se/
Postat av: Domme

Jaa, men vi får hoppas på att det blir fint här, men somsagt det är ju iallafall mysigt när det regnar. Jaaa, du får ha det så bra i Spanien! Vi kanske kan ses nån dag om Torrevieja och det stället du skulle till inte ligger allt för långt ifrån varandra? :)

2008-06-17 @ 17:38:43
URL: http://domme.blogg.se/
Postat av: Joella

lol tydligen ligger det 15 mil ifrån varandra. :P typ fel håll om alicante. ;) men i alicante kan vi ju ses nån dag! =) vi ska iaf åka dit och shoppa några gånger, ska ni?

2008-06-19 @ 11:48:06
URL: http://talkingbird.blogg.se/
Postat av: Domme

Haha, okejj :S. Vi kommer säkert åka till Alicante nån dag, så jag kan ju ringa när jag är i Spanien, så kan vi kanske gå på stan en dag :). Hoppas du har det trevligt i värmen, på lördag kommer jag!

2008-06-26 @ 20:12:17
URL: http://domme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0